Cara delete blog bagi yang lupa email dan password



Assalamualaikum, hi!


Dulu aku pernah cerita cara delete blog bagi yang terlupa password dan email id . Tapi awal tahun 2017, cara aku tak valid dah. Ramai yang tanya and siap nak upah aku semata2 utk tlg delete blog lama dia. Take note everyone, utk delete blog korg yg lama, must be korang sendiri yg delete because korang adalah sole author blog tersebut. Jadi, segala detail yg berkaitan korg je yg tahu.

Good news! To those yang nak delete old blog yang tah hape hape kita dok pung pang merepek dalam tu, now google dah open space utk delete. Maksudnya, google team yang akan delete our old blog account yang kita tak ingat email id dan password.

Ramai yang direct message aku dekat facebook and email tapi aku baru baca harini kesemuanya. Lol sorry semua!! Aku bukanlah aktif sangat dunia social media ni sbbnya aku pun student. Hahah alasan sangat.


You guys click this link >








Link ni is exactly the same dgn link yang aku pernah guna utk fill up form to delete my old blog. Make sure korang follow sebijik2 seperti yang tertera dkt link tersebut. Based on experience aku, google team akan mengambil masa dalam +/- seminggu utk delete blog lama. All the best! Kalau dah berjaya delete, leave a feedback ๐Ÿ’—



Thank you for reading!



Comments

  1. thanks hidayah, sy follow cara awk ni, baru je submitted..harap dapat la delete blog bodoh zaman dulu tu...ahhaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeay! All the besttt. Kalau dah berjaya delete, leave a feedback! :)

      Delete
  2. Yeay! Harapnya berjaya delete. Heheh :)

    ReplyDelete
  3. Saya dah cuba cara tu. Tapi sampai skrg google tak delete lagi :( I dont know what else to do.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Its okay. Kalau belum sebulan, tggu sampai sebulan :) kalau takde apa2 action, boleh isi lagi sekali ��

      Delete
  4. Bila submit? Google mmg ambil masa untuk delete blog lama tu sbb nak confirm the details of the author/owner blog. Kalau salah isi,mmg chance nak delete agak sukar. Yg penting, pernah try untuk recover account lama, then baru isi deletion form tu.

    ReplyDelete
  5. salam, kena snap full ic ke untuk benda ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes. reason nya adalah to confirm that you are the sole author of that blog.

      Delete
    2. Boleh je. You boleh baca latest comment (August 2021) http://hidayahsharin.blogspot.com/2016/07/cara-nak-delete-blog-lama-bagi-yang.html , ada yg try boleh je.

      Delete
  6. hi ..assalam kak..Nak tnya ..bagaimana saya nak access smula blog saya yg mana sy lupa email dan password..banyak dah sy posting..huhu..Sy rasa kecewa pula x catit smua maklumat email dan passwrd..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi. waalaikumussalam. awak follow sahaja step di entry ni ya :) tapi, makan masa juga. paling awal, dlm masa sebulan blog akan di-remove. tp bergantung kpd nasib ya. ada org makan masa sampai 4-5 bulan

      Delete
  7. Salam,saya dah cuba cara awak . hopefully menjadi sgt . nak nangis bila tgk blog2 zaman sekolah dulu :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. inshaaAllah, mudah-mudahan :)

      Delete
  8. selepas google delete account, google akan bgtau kita ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, Google akan email. Contoh email tu, you boleh refer my previous entry here:
      http://hidayahsharin.blogspot.com/2016/07/cara-nak-delete-blog-lama-bagi-yang.html , ada yg try boleh je.

      Delete
  9. Alhamdulilah.

    Terima kasih awak atas perkongsian ni.
    Sekejap jer hantar report dlm 2 3 jam mcm tu dah delete blog semua.

    Semoga dimurahkan lagi rezeki dan dipermudahkan urusan awak selalu kerana membantu org lain. Aminnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Terima kasih di atas doanya. Semoga urusan awak juga dipermudahkan. Aamiiin

      Delete
  10. Allahamdulillah.... Terima kasih Hidayah akak dh dpt delete Blog zaman xda tamadun akak hari ini .. akak apply delete hari rabu minggu lepas baru teringat nak check balik hari ini... Allahamdulillah berjaya.. cuma gambar Masih dlm dpt search dlm 10 keping mcm mana pula cara delete gamba2 tu dek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. sama2 kak. kalau ikut pengalaman saya, over the time gambar2 tu akan dibuang oleh pihak google, tapi makan masa kak dan saya berapa pasti berapa lama. hihi sorry

      Delete
  11. Allahamdulillah berjaya delete Blog dr cara yg hidayah kongsi..semoga murah rezeki sllu

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. semoga akak pun dimurahkan rezeki juga

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

UMT : Universiti Malaysia Terengganu?

Cara nak delete blog lama bagi yang lupa email id & password

Review: Mesin basuh PANASONIC NA-V10FX2LMY best ke idok?